dinsdag 2 juni 2009

mijn historie

Enkele jaren terug was mijn eerste hond een labrador die ik geadopteerd had uit een asiel. Zij bezorgde me veel leuke maar ook nog evenveel minder leuke momenten. Ze leerde me veel wat mocht en niet mocht.
Nadien kwam er een Labrador uit de "Starcreek"-kennel bij, Zenia is nu 9 j. oud en is nog steeds vast lid van mijn pickingup team. Samen met mijn echtgenote werd er beslist om ook een Golden retriever aan te schaffen, en dit werd een "Van Joan's hoeve", jammer genoeg is deze hond niet lang bij ons kunnen blijven en zochtten we nieuw materiaal bij het "Wheaton's"-kennel van Jan Bertels en Mia Vanacker. Met deze beide honden werd er les gevolgd bij zowel Jan Bertels, Fille Exelmans als bij de gebr Bollen Filip en Stefan,
Er werd getraind om onze honden te kunnen uitbrengen op workingtesten en op fieldtrails, allebei met wisselende successen.
Daar we steeds op zoek zijn naar ander en beter materiaal kwamen er nog andere honden bij, toen nog enkel retrievers.
Zelf werden er een aantalnestjes gefokt, allen met kwaliteitsmateriaal.
Stelselmatig deden we meer en meer diens als apporteerder op verschillende jachtgebieden en werden ern andere eisen gesteld aan onze honden.
Mede door die eisen deden we beroep op 2, voor mij toen onbekende rassen, nl de Springer spaniel en Cocker spaniel. 2 types van honden die dienst doen als opstoothond en apporteur, maar gemakkelijker de hedendaagse dichte begroeiing kunnen aannemen door hun gestalte.
Heden bestaat ons pickingup team uit onze eigen honden ook nog uit verschillende vrienden die eveneens op verschillende gebieden inzetbaar zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten